Vanaf het moment van afleveren van je bestelling, ook op een servicepunt, heb je wettelijk gezien 2 weken de tijd om de artikelen die je niet wilt behouden terug te sturen.
Retourneren kan via een bezorgdienst naar eigen keuze of door gebruik te maken van ons retourlabel.
Alle retourinformatie vind je in de doos bij jouw zending.
Binnen 2/3 werkdagen hebben wij het pakket in de regel bij ons binnen zodat wij de retour af kunnen handelen.
De twee weken gaan in op het moment dat je pakket bij jou of je buren geleverd is óf dat je jouw pakket hebt opgehaald bij het servicepunt. Je hebt vanaf dat moment 14 kalenderdagen de tijd om jouw retour terug te sturen.
Stuur je jouw pakket binnen 14 dagen na ontvangt aan ons terug?
Dan ben je op tijd met retourneren. ✔️
Doet de vervoerder er vervolgens onverhoopt langer dan gebruikelijk over om jouw pakket bij ons te krijgen, dan hoef je je daar geen zorgen over te maken: wij houden het moment van aanbieden bij de vervoerder als retourdatum aan.
In andere gevallen dan hierboven beschreven ben je te laat met het retourzenden van jouw order. ?
Lees hieronder verder.
Ben je te laat met retourneren en is het minder dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan kun je je pakket nog altijd terugsturen naar ons. We zijn dan echter wel genoodzaakt om administratiekosten in rekening te brengen en kunnen je niet meer tegemoetkomen in de gemaakte verzendkosten.
De kosten voor het terugnemen van de te laat teruggestuurde artikelen bedragen 20% van de waarde, met een minimum van € 6,95. Het resterende bedrag wordt aan je overgemaakt via de betaalmethode waarmee je betaald hebt.
Dit geldt niet voor artikelen die afgeprijsd zijn. Die mogen nog steeds buiten de geldende retourtermijn van twee weken, maar binnen vier weken na ontvangst naar ons terug, maar na aftrek van de administratiekosten krijg je voor het resterende bedrag een tegoedbon die een jaar geldig is.
Ben je te laat met retourneren en is het meer dan 4 weken geleden dat je je pakket ontvangen hebt?
Dan moeten we je helaas teleurstellen. We kunnen je retour niet meer in behandeling nemen. Stuur je je pakket alsnog terug naar ons? Dan kunnen we de artikelen voor de op dat moment bij ons geldende verzendkosten naar je toesturen.
Misschien kun je met de schoenen iemand anders blij maken of doorverkopen.
Vind je dat we moeilijk doen met retourneren?
Dat valt best mee, toch? Even je pakket binnen twee weken na ontvangst weer aanbieden bij een vervoerder en er is niets aan de hand. Zorgen wij dat je snel je aankoopbedrag weer retour hebt en dat je geen gedoe krijgt.
We hebben deze regels niet ingevoerd, omdat we het jou zo lastig mogelijk willen maken.
We doen dit, om een zo breed mogelijke collectie te creëren. We staan bekend als de winkel met de meeste hoge hakken per m² in alle soorten, kleuren en maten en om dit concept te kunnen handhaven, moeten wij flink investeren in onze voorraad. En dat doen we met liefde, want we houden van ons vak en vinden het súper dat we zoveel verschillende soorten high heels in onze winkel en webshop kunnen aanbieden!
Maar we merken ook dat sommige mensen die bij ons bestellen, de retourinformatie in de doos uit gemakzucht niet lezen of, op z’n Rotterdams gezegd, een loopje met ons nemen.
Voor ons is het niet te doen als we 4 weken na dato bijvoorbeeld nog een wit sandaaltje retour krijgen in maat 36, en de herfst al ingetreden is. We hadden met dit schoentje al vier andere klanten blij kunnen maken, als je je sandaaltjes binnen de geldende retourtermijn teruggestuurd had. Ook bestellen wij bepaalde artikelen regelmatig na op basis van de verkochte paren. Als wij dan ruimschoots na de retourtermijn nog artikelen retour krijgen, die we al weer opnieuw hebben ingekocht, dan hebben we te veel voorraad in een bepaalde maat van een bepaald artikel. We hopen op jouw begrip hiervoor!